Mostový žeriav s jedným nosníkom je najbežnejším typom žeriavu používaný v priemysle. Kladkostroj sa pohybuje po spodnej prírube žeriavového mosta. Konštrukcia žeriava je navrhovaná podľa nosnosti a rozpätia žeriava, kde nosníky sú vyrobené zväčša z valcovaného profilu.
Špecifikácie žeriava
Nosnosť: 150 kg – 12 500 kg
Rozpätie žeriavu: 3m – 22m alebo podľa požiadavky
Výška zdvihu: 1 m – 18 m alebo podľa požiadavky
Zdvíhacia jednotka: lanový kladkostroj alebo reťazový kladkostroj
Ovládanie : diaľkovo rádiom alebo závesným ovládačom
Mostové žeriavy s dvojitým nosníkom sú osvedčeným riešením pre najnáročnejšie aplikácie v mnohých odvetviach hutníckeho, leteckého alebo strojárskeho priemyslu. Konštrukcia žeriava je navrhovaná podľa nosnosti a rozpätia žeriava, kde nosníky môžu byť z valcovaného profilu alebo zváranej krabicovej konštrukcie, ktorý sa využíva najmä pre väčšie rozpätia a nosnosti.
Špecifikácie žeriava
Nosnosť: 1 000 kg – 80 000 kg
Rozpätie žeriavu: 5m – 25m alebo podľa požiadavky
Výška zdvihu: 1 m – 25 m alebo podľa požiadavky
Zdvíhacia jednotka: lanový kladkostroj alebo reťazový kladkostroj
Ovládanie : diaľkovo rádiom alebo závesným ovládačom
Podvesený žeriav je typ mostového žeriava, ktorého podjazdové kolesa sú umiestnené na spodnom páse žeriavovej drahý. Podvesená žeriavová dráha je prevažne montovaná na vrchnú časť väzníkov haly resp. na stropnú konštrukciu haly.
Špecifikácie žeriava
Nosnosť: 100 kg – 12 500 kg
Rozpätie žeriavu: 1m – 30m alebo podľa požiadavky
Výška zdvihu: 1 m -18 m alebo podľa požiadavky
Zdvíhacia jednotka: lanový alebo reťazový kladkostroj
Ovládanie : diaľkovo rádiom, závesným ovládačom alebo ručne pre malé nosnosti